lørdag 7. april 2012

Håndball

En av tingene jeg gledet med til ved å komme til Aalborg, var at vi skulle se masse håndball. Det har blitt med to kamper. To gode kamper vel og merke. Første kampen så vi etter å ha vært hos en av tutorene og spist ekte dansk bøf til middag. Det var super godt!

Slitne jenter på kamp.

Kampen gikk mellom Aalborg og København. Københavnlaget er stappfullt med danske landslagsspillere. Aalborg var på daværende tidspunkt det eneste laget i serien som hadde slått København. Det var en jevn kamp, og Aalborg dro til slutt seieren i land med to mål.

Aalborgs håndballag er også spekket med landslagsprofiler, hovedsakelig norske. Vi jentene har litt forskjellig tilnærming til dette med kjendiser. Kjersti liker alle som er kjente, men er ikke kjempeengasjert i håndball. Til gjengjeld er hun veldig glad i å hause opp stemninga. Anette går for en starstruck-stil med "Vi var to meter unna!" og "Vi hadde øyekontakt!"-innfallsvinkel. Personlig går jeg for en litt mer stalker-stil med bl.a. å lese Håvards blogg (jada, vi er på fornavn... BFF). Selv om han tidvis blogger om ting som "skal klippe meg" og "har klippa meg" med bilde forfra og fra siden, syns jeg likevel det er passe underholdende med et lite innblikk i norske håndballshelter proffhverdag i utlandet.

Kamp nummer to var siste seriekamp på hjemmebane, mot Mors Thy. Denne kampen hadde vi plasser nesten helt nede ved banen og spillerne var to meter unna med jevne mellomrom, til Anettes store glede. Det var også en veldig god kamp som Aalborg vant overlegent. Hvis vi hadde vært litt rikere hadde vi sannsynligvis gått på kamp hver uke.

PS: En dag jeg var ute å mosjonerte, møtte jeg hele håndballaget på løpetur. Håvard har ikke valgt å blogge om den hendelsen, slik som meg.

Ingen kommentarer: